Uniwersytet Wrocławski

Instytut Politologii

Zakład Komunikowania Społecznego i Dziennikarstwa

Znajdujesz się w: Strona główna > O nas > Pracownicy i doktoranci > dr hab. Michał Jacuński

dr hab. Michał Jacuński

Jestem ekspertem w obszarze zintegrowanej komunikacji społecznej, politycznej i marketingowej. Od kilkunastu lat zajmuję się zarówno praktycznymi jak i teoretycznymi aspektami porozumiewania się ludzi, organizacji politycznych oraz non-profit, instytucji publicznych oraz firm. Swoje doświadczenie i kompetencje konsultanta oraz doradcy opieram na trzech filarach: zrealizowanych projektach naukowych i komercyjnych, pracy dydaktycznej oraz współpracy badawczej w kraju i za granicą.


Aktywność  naukowo – dydaktyczna

Pracuję w Uniwersytecie Wrocławskim, gdzie zrobiłem doktorat (2006) oraz uzyskałem stopień naukowy doktora habilitowanego (2016). Redagowałem i współtworzyłem czasopismo naukowe poświęcone badaniom komunikacji ,,Central European Journal of Communication”. Jestem autorem monografii „Sieciowe komunikowanie polityczne w Polsce. Perspektywa aktorów politycznych” (Wydawnictwo UWr., 2016). W swoich badaniach specjalizuje się w zagadnieniach komunikowania politycznego oraz wykorzystania nowych mediów. Jestem członkiem krajowych i zagranicznych towarzystw naukowych. W kraju i za granicą zrealizowałem zajęcia dla ponad 5 tysięcy studentów. W 2021 roku zostałem wiceprzewodniczącym sieci naukowej Digital Parties Research Network.


Działalność ekspercka

Zasiadam w jury konkursów branżowych, ostatnio oceniałem prace w największym konkursie PR w Polsce – Złote Spinacze 2017. Współpracuję z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) jako ekspert oceniający wnioski w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020. Realizuję staże naukowe w zakresie transferu wiedzy do biznesu organizowane przez Wrocławskie Centrum Akademickie (program Mozart, edycja 2016/2017 oraz 2017/2018).


Staże zagraniczne oraz pobyty jako visiting profesor

Przebywałem na kilkumiesięcznych stażach w ośrodkach zagranicznych: w Queens University International Study Centre w Wielkiej Brytanii oraz Freie Universität w Berlinie. Wykładałem gościnnie w wielu europejskich uczelniach zagranicznych m.in.:

Informacje ze strony: http://jacunski.pl/


Wybrane publikacje

Jacuński M. (2021), Poland: Protecting the nation while struggling to maintain power, [w:] Political Communication and Covid-19: Governance and rhetoric in times of crisis, Lilleker, D., Coman, I.A., Gregor, M., & Novelli, E. (Eds.), Routledge, 10.4324/9781003120254-27, p. 280 - 291.
Jacuński M., Brodzińska-Mirowska B., Pacześniak A., Wincławska M. (2021), Party Organization and Communication in Poland, Palgrave Macmillan: Series: Political Campaigning and Communication, DOI 10.1007/978-3-030-59993-5, p. 269.
Jacuński M. (2020), Populizm jako styl komunikowania w świetle badania aktywności polskich partii i liderów politycznych na Facebooku, [w:] A. Jaskiernia, K. Gajlewicz – Korab, M. Łoszewska-Ołowska (Red.), Siła mediów. Media – polityka - biznes, Wrocław - Warszawa, Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej oraz Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego, p. 65 – 80.
Wincławska M., Pacześniak A., Brodzińska-Mirowska B. & Jacuński M. (2020), Party Management from the Perspective of Party Members: Evidence from Poland, Problems of Post-Communism, DOI: 10.1080/10758216.2020.1757466.
Jacuński M., Brodzińska-Mirowska B., Pacześniak A., Wincławska M. (2019), On the media′s role and dichotomic perception in mediatized political communication. Empirical study of political party elites in Poland, Romanian Journal of Political Science, winter 2019, vol. 19 issue 1.

Jacuński, M. (2019), Relacje nauka – biznes w opinii pracowników uniwersytetu. Oczekiwania kontra rzeczywistość, Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych, nr 1 (31) / 2019, s. 41 – 62, DOI: 10.2478/minib-2019-0003

Jacuński, M. (2019), Science – business relations in the opinion of university employees. Expectations versus reality, Marketing of Scientific and Research Organisation, 2019, Vol. 31, Issue 1, s. 41 – 62, DOI: 10.2478/minib-2019-0012

Jacuński, M. (2018), Digitalization and Political Party Life in Poland – A Study of Selected Communication Habits of Party Members and Elective Representatives, Polish Political Science Review 6, 2: 6-25, DOI: https://doi.org/10.2478/ppsr-2018-0011

Jacuński, M. (2018), Measuring and analysis of digital marketing, [w:] Big Data, Digital Marketing and Trendwatching, red. Agnieszka Dytman-Stasieńko, Agnieszka Węglińska, Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT, 2018. s. 11 – 27, Bibliogr,  Recenzja: dr. hab. Marcin Brocki, dr. hab. Andżelika Kuźniar, DOI: 10.23817/2018.bdata-1

data utworzenia/modyfikacji: 30 kwiecień 2021 o 06:42:28autor:   Daria Gigola

słowa kluczowe: